tisdag 17 maj 2011

Händer inte mycket här.



De går sakta framåt med min stickning, bara långa varv,
på min "fana kofta" är kroppen klar och muddarna är började på men de går sakta,
vill börja brodera men de kommer att ta lång tid innan de är dags........





För att pigga upp mej så har jag börjat på en linkofta i rött Linnea från Garncentrum,
mönstret är ett från Yll och Tyll de är den fjärde koftan i samma mönster så de är inte direkt nån utmaning,


men de är annorlunda och går lite fortare att sticka på än ullkoftan.



Tass och jag är ute och går våra rundor fastän de är så ruggit ute,
när vi kommer hem så blir de te och kamin till sticket.




På Lördag ska maken och den lille sonen springa Göteborgsvarvet,
jag åker med som vattenflaskhållare och chaufför.
De ska bli skoj ,
mycket folk och titta på ,
Tass följer med för att hålla mej sällskap.
Är de någon annan som ska upp och titta,
eller känner jag några fler som jag ska heja på ,
hör gärna av er så kan vi ju ses där.

Vi är lite glada här hemma också,
de är den lille sonen som sökt in på Polisskolan och kommit in, vi trodde att de skulle ta lite tid och några fler försök innan han kom in, men de gick på första försöket =)
Han har redan fått tag på lägenhet i Växjö så de verkar ordna sej för honom också.

Har för mej att de finns en bra garnbutik i Växjö också, de ska kolla upp med.
Så nu kan jag slappna av några år innan han för för sej att åka i väg på några missioner igen,
hoppas jag ialla fall.

Ni får ha de så gott och njut när väl solen är framme,
men glöm inte att smörja nosen.
Eva

10 kommentarer:

Tina sa...

I Växjö finns garnbutiken Umbra stickspår. En fin butik med underbara garner!

Skräddardotter sa...

Skönt att slippa oroa sej så mycket! Gott o ha dem på hemmaplan!

catja sa...

Vilken härlig sida du har! Fann dig via stickcaféet FB. :) Måst fråga hur du stickade skyddet till sladden. Trädde du i sladden eferåt?

mvh catja

Eva i Halmstad sa...

Hej igen
Tack
Mina lurar stickade jag in med en icord, stickade runt dom från början.
De gick rätt snabbt.

Eva

Cicki sa...

Du får gratta sonen från mig. Min fd man är polis och han har aldrig ångrat den yrkeskarriären. Numera har de ju dessutom ganska bra betalt. Så var det inte när han var färdig polis -74. Dottern sökte också men föll tyvärr på synen. Hon blev socionom istället och jobbar numera inom kriminalvården, så hon håller sig till samma klienter kan man säga.....:-)

Annika sa...

Fin tröja och roliga bilder!:) Kul för sonen att han blev antagen!

Jenny Beckman sa...

Vad skönt det låter att kunna tända brasan efter hundpromenaden, skulle tro att det är lika skönt för Tass..
Hurra för sonen, stort yrkesval!

StickLena =KnitLena sa...

Tycker det var lagom mycket händelser, men du hänvisade väl till stickning...
Jag hoppas både mannen o sonen klarar Göteborgsvarvet utan andra men än skavsår och gläds med dig över sonens framtida karriär. Fler poliser behövs!

Anki sa...

Det var skönt att höra att det inte hänt så mycket. För om man inte hört av nån på ett tag kan man tro att det har hänt nåt ;D

Sussry sa...

Hoppas det blir en trevlig dag i Göteborg.
KRam och trevlig helg!